Hallo,
Wij hadden ook de melding E1, bij ons draaide de pomp niet meer.
Heb een tuinslang in de opening van het filter gedrukt en de kraam vol open gezet en er 20 seconden in laten zitten, hierna ging de pomp weer draaien en was de foutcode weg. We kunnen gelukkig weer genieten van de spa.
Hoop dat dit ook boor anderen gaat werken!
Ik heb sinds 2 weken de mspa lite jacuzzi en sinds een week de E1 foutcode. Ik heb alles op internet opgezocht van te resetten, alles verschonen maar niks helpt! Geen reactie van de klantenservice. Ik ben dus helemaal radeloos en dacht te kunnen genieten van de mspa
Bij ons was er vocht in het bedieningskastje gekomen. Heb het opengeschroeft en ook de printplaat los genomen. Met de feun voorzichtig drogen. Uit tikken van vocht in de deksel niet vergeten.
Onderzijde van de blauwe printplaat had op verschillende plekken corrosie. Je ziet bruin en groene mottige aanslag, ook bij het IC (midden met veel kleine pootjes en sticker er op V2) Bij deze heel zachtjes met zeer fijn schuurpapier langs de pootjes gaan dat de aanslag weg is. Nu het stof wegblazen. Vergeet niet bij de connector ook schoon te maken, die kan losgenomen worden. Haal wel eerst de stekker uit de wandcontactdoos. Het is wel laagspanning maar je neemt de bediening los. Succes. Groetjes, Cees
×
We had the E1 error on our mspa after a water change. solution was a reset for us. plug in power, briefly press test and wait 10 seconds. unplug the power and wait for 10 seconds. plug in the power again and wait 10 seconds after which the reset button is pressed. then press the temperature button on the controller and briefly switch the air button on and off. after this the thermostat did it again. we were relieved that this worked, we had already searched the whole internet. this solution was copied from a model of lay-z
SOURCE: mspa hot tub, fault code
Try cleaning debris from water outlet screen(upper ouput port) unscrew screened grey cap, code is for rise in water pressure in unit, or its a faulty pressure switch, i figured this out on my own , company offered no support whatsoever, even on warranty
7,961 views
Usually answered in minutes!
×