Question about Navico Simrad Tillerpilot TP20 ()

Open Question

Navico simrad tp 20 werk kort goed maar slaat daarna vast

Posted by on

Ad

Add Your Answer

Uploading: 0%

my-video-file.mp4

Complete. Click "Add" to insert your video. Add

×

Loading...
Loading...

Related Questions:

1 Answer

My Ap16 Simrad control head died. Any idea of as to 1) where I might get it repaired and/or 2) where I might find a replacement?


Hi John

Boy, you're up against it on this one. The AP16 is a pretty old unit for sure. Here's the link to your owners manual.

I've come across one instance in my experience where although there was enough power showing to the control head, because of corrosion and broken wire strands, there simply was too much voltage drop and not enough current flow for the unit to function when it was turned on. After cutting back/fixing the soldered connections and reconnecting the cable, the unit was good to go.

I hope this information is able to help you out.
Good luck.
-Steve

http://www.simrad-yachting.com/Root/Operator%20Manual/SimradYachting/English/AP16_OM_EN_20221560F.pdf

You MIGHT get some joy contacting Simrad tech. at 1 800 628 4487
if you're in the US. If not, here's the link to their support page.


http://www.simrad-yachting.com/en-US/Contact-Us/

Dec 08, 2014 | Navico Simrad AP16 Autopilot for Inboard...

1 Answer

System error


Als je nog wel meldingen op het scherm ziet, werkt er nog wel iets. Maar toch system error, kan van alles betekenen. Zo kan er iets vast zitten (de lens b.v.) maar probeer eerst de batterijen eruit te halen en ze na een korte tijd weer terug te zetten. Mocht er intern een chip of een flatcable gebroken of gescheurd zijn, vrees ik dat reparatie niet meer mogelijk zal zijn.

Nov 06, 2013 | Konica Minolta DiMAGE Z5 Digital Camera

1 Answer

Ik krijg een zwart beeld met touchscreen calibration utility op mijn storio, naar 4 maal drukken op kruis slaat hij vast en doet niks meer


Even bellen met de klantenservice van VTech (www.vtechnl.com) dan krijg je een SD-kaart toegestuurd en met die kaart kun je de Storio resetten en updaten. Het heeft namelijk te maken, werd mij verteld, met een update die ik niet heb uitgevoerd. Daarna zou het niet meer voor mogen komen.

Oct 21, 2011 | Vtech V.reader Animated E-book System

1 Answer

Waste ink near full


I'm having the same problem. Lots of solution for resetting the printer, but none of them helping me to lead me to the absorber itself inside the printer. It seems to be a lot of work and disassembling half of the printer! Looking on internet I haven't found any answer yet.
As I am living in The Nehterlands I'm looking for solutions in Dutch. One solutions discribes disassembling another Canon printer. This could possibly help. I'll paste the text below. It's dutch, so you'll have to translate it.
Wishing you succes with this matter!

Dutch text:

Wat te doen bij de melding 'Afvalinkt bijna vol'?
Onderstaand verhaal geldt voor de Canon SmartBase MPC200; voor andere Canon
printers geldt ongeveer hetzelfde, met uitzondering van de reset-procedure (zie
hieronder).
Oorzaak
Onderin de printer bevindt zich een langwerpig, dik vloeiblad (een soort spons van
vilt). De overtollige inkt, bijv. de inkt die gebruikt wordt bij het reinigen van de
koppen, wordt afgevoerd naar deze spons. Als deze spons bijna verzadigd is,
verschijnt bovenstaande melding. Dat is ook nodig, want als je gewoon door zou
kunnen gaan, zou de spons geen inkt meer opnemen, en op een bepaald moment zou
je merken, dat de printer zou gaan 'lekken'. Geloof me, dat wil je niet meemaken.
Printerinkt is gemeen spul!
Canon
Het lastige is alleen, dat Canon nogal moeilijk doet over deze melding. Zij hebben
maar één oplossing: opsturen en het probleem door hen laten verhelpen. Kosten: ruim
€ 100,-!!! Toen ik dat van de telefonische helpdesk hoorde, reageerde ik met: "Dan
kan ik beter een nieuwe printer kopen!" De telefoniste was dat eigenlijk wel met mee
eens.
Zoeken
Vervolgens ben ik gaan zoeken op het internet. Wat je daar niet kunt vinden, bestaat
niet, tenslotte... Toen merkte ik al snel dat ik niet de enige was met dit probleem.
Iedere eigenaar van een Canon-printer krijgt er na verloop van tijd mee te maken.
Helaas was er geen kant-en-klare oplossing voor mijn printer, maar door de
beschrijving bij andere printers kreeg ik wel een idee over de oorzaak van het
probleem en wat ik eraan zou kunnen doen.
Oplossing
Over de oorzaak heb ik al geschreven. Over de oplossing gaat het nu. Die gaat in twee
stappen:
1. De vilten spons schoonmaken.
2. De printer resetten.
1. De vilten spons schoonmaken
Dit is een vies werkje. Doe een schort om en gebruik huishoudhandschoenen! Inkt in
je kleren gaat er niet meer uit en op je handen duurt het een hele tijd!
De spons ligt helemaal op de bodemplaat onderin de printer. Je moet dus een beetje
handigheid hebben en niet bang zijn om een schroevendraaier te gebruiken.
Schroef eerst de beide zijkanten van de printer los. Die zitten elk met twee schroeven
vast (één aan de voorkant en één aan de achterkant).
Verwijder dan het toppaneel (met de scanplaat). Die zit vast met twee schroeven aan
de achterkant en drie aan de voorkant (deze drie zitten aan de onderkant van het
bedieningspaneel). Let op: zodra je het toppaneel verwijdert, merk je dat die op drie
plekken vastzit. Op één plek met een schroef (gewoon losdraaien) en op twee plekken
aan de elektronica. Trek die twee punten voorzichtig los. Je kunt het toppaneel nu
opzij leggen.
Dan moet je de printplaat verwijderen. Maak eerst alle 'draden' voorzichtig los. Kijk
goed hoe het vast zat, om het later weer te kunnen bevestigen. Maak dan de printplaat
los (4 schroeven). Verwijder daarna ook de metalen plaat, waarop de printplaat vast
zat.
Je bent er nu bijna. Het bovenste deel van de kast (voor zover die er nu nog staat) is
op de vier hoeken met schroeven bevestigd op het onderste deel van de kast. Je moet
misschien wel even zoeken, want ze zitten diep weggezakt. Schroef ze los.
De bovenkant en de onderkant zijn nu los van elkaar, maar nog wel met draden en
elektronica aan elkaar verbonden. Maak die verbinding niet los, dat is niet nodig.
Doe nu het schort om en de handschoenen aan!!
Je kunt nu bij de bodem van de kast komen. Daar zie je de spons, die zwart is van de
afvalinkt. Kijk eerst hoe de spons erin zit, voordat je die eruit haalt.
Maak de spons voorzichtig schoon. Niet wringen en zo, alleen uitspoelen en eventueel
induwen om de inkt en het water eruit te halen. Ga een flinke poos door, totdat er
alleen nog schoon water uit de spons komt.
Hang de spons een paar uur te drogen in de zon. Gebruik daarna een föhn om ook het
laatste beetje vocht eruit te halen, zodat de spons weer kurkdroog op zijn plek gelegd
kan worden.
Zet de zaak nu weer in elkaar. (Als je het net zo doet als ik, houd je twee schroefjes
over, maar mijn printer doet het nog steeds prima. )
1a. Niet schoonmaken maar bestellen...
Sinds kort weet ik dat je de spons ook kunt bestellen. Dat scheelt een boel pruts- en
schoonmaakwerk.
Je kunt de vilten spons, die uit 2 onderdelen bestaat, bestellen bij ETB (Electronic
Trading Benelux).
Bel naar 0165-850500 en bestel de volgende artikelen:
HC1-0795-000
QA4-0213-000
Toen ik ze bestelde (in maart 2006) waren de kosten voor deze 2 onderdelen samen
maar E 1,04!!
Deze prijs was wel exclusief btw en verzendkosten. Maar omdat ik het samen met
andere producten bestelde, had ik daar geen last van.
2. De printer resetten
Als je nu de printer weer aanzet, kun je merken hoe dom het apparaat is. Hij heeft niet
in de gaten dat de spons weer schoon en leeg is. Dat moet hem nog verteld worden.
Op het internet kon ik daar geen geschikte procedure voor vinden, dus ben ik maar zo
brutaal geweest om Canon op te bellen. Eerst deden ze afwerend (ik moest de printer
opsturen), maar toen ik vertelde, dat ik het grootste deel van het werk zelf al gedaan
had, kreeg ik een technicus aan de lijn, die me stapsgewijs uitlegde wat ik moest doen.
De stappen laat ik hieronder volgen:
1. Zet de printer aan
2. Druk op de (langwerpige) menuknop
3. Druk op de meest linkse ronde knop (Copy)
4. Druk op de ronde knop rechts daarvan (Scan)
5. Druk twee keer op de meest linkse ronde knop (Copy)
6. Druk op het min-symbool (links van OK); het scherm zegt nu: 'Test mode'
7. Druk op OK
8. Blader met het plus-symbool (rechts van OK) tot het scherm zegt: '#8 Printer
Test'.
9. Druk op OK
10. In het scherm staat nu: '8: Printer Test' en daaronder: '- 8 - 2 +'
11. Druk 1x op het plus-symbool; in het scherm staat dan: '- 8 - 3 +'
12. Druk op OK
13. In het scherm staat nu: '[0]: Ink Count'
14. Druk op OK
15. Druk op de knipperende oranje knop om die uit te laten gaan.
16. Mogelijk werkt dat niet. Trek dan de stekker uit het stopcontact.
17. Wacht even. Doe de printer weer aan.
18. Als het goed is, ben je nu bevrijd van de irritante melding over afvalinkt.
Succes!!

Nov 04, 2010 | Canon PIXMA MP750 All-In-One InkJet...

1 Answer

Does anyone know where I can get a unit repaired?


Were you able to get your TP20 repaired? I service these units in addition to the Navico Corus instruments and pilots. I also buy and sell units to help owners keeps their systems functional.

Tom LaMers
tlam45387@aol.com

Jun 05, 2010 | Navico Simrad Tillerpilot TP20 ()

1 Answer

Steken overslaan


Hallo, ik weet niet wat de oplossing voor uw probleem is, maar u kunt voor een gebruikers handleiding vragen bij http://www.brother-usa.com/manuals/default.aspx?PGID=17 klik op "Don't see your model listed here? Click Here" en vul het formulier in. Het spijt me, maar mijn Nederlands is niet goed. Groetjes

Feb 27, 2010 | Sewing Machines

1 Answer

Simrad Autopilot won't turn on


Try and turn on the unit at the J300-40 pcb by using a test light one end to gnd and going to the ap35 interconnect and touch the test light to each pin or until you hear the unit start up.

Dec 19, 2008 | Simrad AP35 GPS Receiver

Not finding what you are looking for?
Navico Simrad Tillerpilot TP20 () Logo

Related Topics:

73 people viewed this question

Ask a Question

Usually answered in minutes!

Top Navico Boating Experts

Steve
Steve

Level 3 Expert

694 Answers

ray gallant

Level 3 Expert

46460 Answers

Fabrice Wolters

Level 2 Expert

321 Answers

Are you a Navico Boating Expert? Answer questions, earn points and help others

Answer questions

Manuals & User Guides

Loading...